מאמר 10 - מהו עתידן של תיבות הדואר והאם הן כאן כדי להישאר?

מהו עתידן של תיבות הדואר והאם הן כאן כדי להישאר?

העידן הדיגיטלי שינה מן היסוד את האופן בו אנו מתקשרים, מעבירים מידע ושומרים על קשר עם האנשים החשובים לנו. פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך מאפשרים להעביר מסרים מורכבים בשניות ספורות לכל נקודה בעולם, דרך המכשירים הניידים שלנו ואף לשתף תמונות וסרטונים.

במציאות כזו, בה הרשתות החברתיות מחברות את כולנו בזמן אמת, רבים שואלים את עצמם מהו עתידו של הדואר הפיזי והאם תיבות דואר ימשיכו לקבל את פנינו בבואנו להיכנס לבניין.

בלובי הבניין, בו דלתות הזזה אוטומטיות נפתחות בפנינו, תיבת הדואר עשויה להיראות כמו שד ארכיאולוגי. עם זאת, על אף שישנם רבים שכבר בוחרים להספיד את המדיום העתיק והחשוב הזה, נראה כי נכון להיום, תיבות דואר לא הולכות לשום מקום!

הצורך בדואר פיזי עדיין כאן

זוהי רחוקה מלהיות הפעם הראשונה בה משמיעים כבר מילות פרידה מתיבת הדואר. עם כל פיתוח טכנולוגי חדש שנכנס לשימוש, קמים אלו הטוענים כי הטכנולוגיה החדשה מסיימת את עידן הדואר.

רק בחודשים האחרונים רץ ברשתות פוסט שנעשה ויראלי. אזרח מודאג הבחין כי תיבות הדואר מפונות מהרחוב שלו ופרסם את התמונות בצירוף הכרזה כי הגיע סופו של עידן. בפועל, התיבות פונו על מנת שיוחלפו בחדשות.

המציאות, אם כן, שונה בתכלית.

הדיגיטל מעצים את חשיבות הדואר הפיזי

למעשה, ההיפך הוא הנכון. השימוש הגובר בפלטפורמות איקומרס לביצוע רכישות דורש תשתית דואר ענפה ויעילה שתאפשר שינוע של כל החבילות וההזמנות. במקרים רבים וככל שמדובר בהזמנות קטנות, גם רכישות מאמזון ומאיביי מגיעות היישר אל תיבת הדואר שלנו. לכן, במובנים רבים הטכנולוגיות החדשות אינן הופכות את תיבות דואר למיותרות, אלא משנות את ייעודן והופכות אותן לחשובות מאי פעם.

כלי שיווקי חשוב

על אף שכלי השיווק הדיגיטלי פופולריים מאי פעם ונמצאים בשימוש נרחב, עם שימוש נכון, שיווק בדואר עדיין יכול להוות אפיק חשוב ומשמעותי.

בסופו של דבר, הנתונים מדברים בעד עצמם. מחקרים מראים כי לשיווק בדואר פיזי יש נטייה להישאר זמן רב יותר בתודעת הצרכן ומקדם מעורבות בצורה ניכרת לעומת חוסר הסבלנות וההמולה הגדולה שמתרחשת בדיגיטל.

הודעות דוא"ל נמחקות כמעט באופן מידי – 51% מהן יימחקו תוך שתי שניות. עם זאת, תוכן שיווקי שנמסר בדואר צפוי להישאר בבית כ-17 יום בממוצע.
92% מהדואר הפיזי נפתח. מדובר בנתונים עצומים לעומת מעורבות משתמשים בשיווק בדוא"ל וברשתות החברתיות.
בקרב האוכלוסייה המבוגרת, מדובר באחד האפיקים היעילים ביותר.

אמצעי נגיש למגוון שירותים

הנקודה האחרונה שציינו מעלה עניין נוסף לשאלה. בעוד שרוב האוכלוסייה הצעירה והאמידה נהנית מהיתרונות של התקשורת הדיגיטלית, ישנם רבים שאמצעים אלו אינם נגישים להם. בין אם מדובר בבני גיל הזהב אשר אינם מעודכנים בטכנולוגיה העכשווית, בעלי מוגבלויות המתקשים להשתמש בה, או אלו שידם אינה משגת להחזיק במכשירים דיגיטליים. אוכלוסיות אלו, אשר מספרן עדיין גדול, זקוקים לתיבות דואר על מנת לקבל טווח רחב של שירותים ולשמור על קשר.

מה צופה העתיד לתיבות דואר?

נראה כי יותר משעלינו לשאול האם תיבות הדואר יישארו כאן, ראוי שנשאל באיזה אופן הן יישארו כאן. צרכנים כיום מצפים לקבל את הדואר במהירות, כאשר 3 ימי אספקה נחשבים בעיני רוב כזמן המרבי המקובל עליהם. על שירותי הדואר לעמוד בדרישה זו כדי להישאר רלוונטיים.

גם בעיצוב תיבות דואר מתחוללים שינויים רבים וכיום ניתן לשלבן בקיר, בויטרינה, בתוך נישה, ברהיט עץ ובמגוון גימורים,  בשילוב חומרי גלם וסגנונות עיצוב על מנת שיגלמו חלק בלתי נפרד מהנראות האסתטית של חזית הבניין.

כשזה מגיע לתיבות הדואר של העתיד, א. בלייכר תעשיות מובילים עם החידושים המתקדמים ביותר בתחום. כדי לשלב את תיבות הדואר באופן אופטימלי בלובי, בחזית הבניין או כחלק ממערכת האינטרקום שלך, אנו הכתובת הטבעית שלך.

בניית אתרים
בניית אתרים
| הבלוג של תפנית
Processing request....